piątek, 12 kwietnia 2013

Stare, dobre french toasts czyli tosty francuskie



Trochę zapomniane, lekko stuningowane tosty są naprawdę warte grzechu. Oryginalne robi się z białego świeżego pieczywa, ale czemu nie wykorzystać ciemnego chleba —  takich lekko już czerstwych pozostałości. Na pewno każdy je ma, a tak podane będą idealne na sobotnie lub niedzielne śniadanie. W ten prosty sposób dostaną szansę na drugie życie. 


 


Składniki:

6-8 kromki ciemnego chleba

3 jajka

1/3 szklanki mleka

1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1 łyżeczka mielonych goździków/cynamonu

1 łyżka klarowanego masła do smażenia








Jajka rozbić do miski, rozmącić z mlekiem, wanilią i goździkami. Kromki chleba namoczyć i odstawić. Na jak długo to zależy od tego, jak bardzo wysuszony jest chleb. Ja swój odstawiłam na około 4 godziny do lodówki. Jeśli macie bardzo czerstwy chleb można odstawić go nawet na całą noc. Na patelni rozgrzać masło. Smażyć kromki chleba ok. 3–4 minuty na każdej ze stron aż będą złoto-brązowe. Ja swoje grzanki ułożyłam potem na blaszce i włożyłam do piekarnika ustawionego na funkcję pieczenia od góry (temp. 200°C) na około 10 min. Tosty doskonale smakują ze świeżymi owocami. Proponuję spróbować ich z duszonymi jabłkami, takimi do szarlotki lub z miodem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz