wtorek, 23 kwietnia 2013

Zielony dodatek do obiadu


Trudno nazwać precyzyjnie to „coś”. Powstało z konieczności nakarmienia głodnej rodziny i z powodu pewnych braków asortymentowych w spiżarni. Zwyczajnie zabrakło typowych obiadowych wypełniaczy. To brokułowy szpinak lub szpinakowy brokuł. Smak zaskoczył mnie samą, a już o rodzinie nie wspomnę. Początki zawsze są trudne, ale zachęcam do próbowania i dopasowania smaku do własnych upodobań. To niby purée może skłaniać się bardziej w stronę brokuła, lub jeśli wolicie, szpinaku. Ja preferuję idealną równowagę.

Składniki:
1/2  torebki mrożonego brokuła (około 200 g)
1/2  torebki mrożonego szpinaku (około 200g)
1 solidna łyżka klarowanego masła
1 łyżka jogurtu
1 ząbek czosnku (nie koniecznie)
sól, pieprz do smaku

W jednej szklance osolonej wody ugotować, pod przykryciem, brokuła (jego łodyżki musza być naprawdę miękkie). Odlać większość wody, do garnka wrzucić szpinak i masło. Osolić i dusić, aż szpinak będzie gotowy. Pod koniec duszenia dodać jogurt i czosnek wyciśnięty przez praskę, jeśli lubicie. Jeżeli jest to konieczne (za dużo wody) jeszcze chwilę odparować. Teraz  trzeba zrobić purée. Ja lubię takie nie do końca kremowe z wyraźnie wyczuwalnymi kawałkami brokuła tzw. rustykalne. Oczywiście takie kremowe też będzie dobre.
Przyprawić do smaku pieprzem i solą oraz jeśli lubicie gałką muszkatołową.

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Miło mi, że doceniłaś moje starania. Zapewniam że smakuje też ciekawie

      Usuń
  2. Jadłam ostatnio w chorwackiej knajpce coś, co wyglądało niemal identycznie, tylko było z drobno pokrojonymi ziemniakami i cebulką. Smakowało zaskakująco dobrze, ale jednak wersja z brokułem bardziej do mnie przemawia :) Dopisuję do swojej listy "must try" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten dodatek wpadłam przypadkiem, polecam szczególnie, tym którzy lubią brokuły. Kto wie może mam jakieś korzenie chorwackie, albo to całkowity przypadek ;) Mieszanki typu ziemniaczki z buraczkami, ziemniaczki ze szpinakiem ubóstwiał mój pradziadek.

      Usuń