środa, 4 września 2013

Zabawne tartaletki 10 minutowe

Zabawa z Jenną we wspólne, międzynarodowe gotowanie, nowy temat, wrześniowa data i... Zapomniałam, że to już, wróciłam do domu z pracy i dosłownie w 10 minut powstało coś na kształt tytułowych tartaletek.

Składniki:
Chleb tostowy z ziarnami

Wypełnienie:
 ok. 200 g. kremowego serka naturalnego
1 duże jajko
gałązka świeżego rozmarynu
świeże figi lub gruszki
sól, pieprz
kilka plastrów szynki dojrzewającej typu parmeńskiej

Formę do muffinek wysmarować oliwą. Rozwałkować kromki chleba tostowego wałkiem do ciasta na cienkie płaty. Ułożyć w foremkach. Serek wymieszać z jajkiem, drobno posiekanym rozmarynem, odrobiną soli i pieprzu. Na spód każdej wyłożonej chlebem foremki włożyć po solidnej łyżce masy serowej. Na wierz położyć przekrojone na ćwiartki figi lub drobno pokrojona szynkę.
Część foremek wyłożyłam dokładnie szynką (może też być boczek). Na dno każdej włożyłam drobno pokrojoną w kostkę gruszkę i kilka kosteczek koziego camemberta. Wszystko zalałam rozmąconym z 2 łyżkami serka duże jajko.
Piec w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku przez 20-25 minut. Podawać na ciepło lub na zimno skropione oliwą smakową np. rozmarynową, pieprzową lub czosnkową.



17 komentarzy:

  1. Ca à l'air très bon et les photos me font saliver !
    Bravo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czas przygotowywania bardzo mi się spodobał, nie mówiąc o smakach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W razie niespodziewanej wizyty są idealne, oczywiście pod warunkiem, że jest w domu chleb tostowy ;)

      Usuń
  3. Lubię takie tarteletki z jajkiem:) wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino
      Dzięki za uznanie, ja też lubię wszelkiego rodzaju wypełnienia z jajkiem.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Thank you. I had a very short time so I'm glad I managed to do it

      Usuń
  5. Szybkie i zabawne, ale jakie pyszne !!! I to jest najwazniejsze! Poprosze dwie lub trzy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam,
      Jeśli tylko znajdziesz chwilkę, wpadaj, są Twoje. :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. They disappeared very quickly, so you're probably right.

      Usuń
  7. Potrzeba matka wynalazkow! Swietny pomysl na szybka, atrakcyjna przekaske.Na pewno skorzystam z tego przepisu byc moze w najblizsza sobote.
    Libra

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie napisz jak wyszły i czy smakowały. Ja najbardziej lubię w nich to, że zrobienie ich nie zajmuje dużo czasu i mogą być ratunkową przekąską.

    OdpowiedzUsuń