piątek, 15 listopada 2013

Oliwkowe undercover

Uwielbiam włoska kuchnię zwłaszcza za jej prostotę, kolekcjonuję włoskie przepisy i ciągle coś mnie w niej zaskakuje. Tak było i tym razem. Wpadłam jak śliwka w kompot, a raczej jak oliwka w panierkę kiedy trafiłam na ten przepis. Nadziewana oliwka zachwyciła mnie najpierw swoim wyglądem, potem smakiem. W oryginale nadzienie jest mięsne, ale doskonale sprawdzi się też w wersji z sera fetta lub ricotta. Kiedy udało się dostać naprawdę duże oliwki i do tego bez pestek wiedziałam, że już nic mnie nie powstrzyma.


Składniki:
250 g dużych oliwek bez pestek
200 g mięsa (pierś kurza)
25g parmezanu
25 g masła
1 małe jajko
sól, pieprz i ulubione zioła (ja użyłam ziół prowansalskich)
oryginalnie gałka muszkatołowa

Do panierowania: mąka, jajko, bułka tarta
Olej do smażenia


Mięso obsmażyć na patelni lub jeśli ktoś woli można użyć mięsa z rosołu. Zmielić maszynką do mielenia mięsa dodać parmezan, masło i jajko, przyprawić do smaku (nie należy za bardzo solić bo oliwki są słone), wyrobić dokładnie na jednolitą masę. Oliwki opłukać z solanki. Nadziać oliwki (nie polecam samodzielnego pozbawiania oliwek pestek. To trudne i żmudne zajęcie, a można kupić już gotowe.). Panierować obtaczając najpierw w mące potem w jajku i tartej bułce i jeszcze raz w jajku i bułce. Smażyć na głębokim tłuszczu podobnie jak pączki, aż panierka zbrązowieje. Usmażone oliwki należy odsączyć na kuchennym ręczniku papierowym.







Takie oliwki to doskonała przekąska do wina, piwa. Nadają się na wszelkie okazje.  


10 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowe :) Uwielbiam oliwki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fenomenalne. Koniecznie muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poluję już na duże oliwki bez pestek (nie bardzo słone), żeby zrobić tym razem w wersji bezmięsnej. :)

      Usuń
  3. świetne zdjęcia i wyśmienite potrawy, będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam serdecznie i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Forma przekąski to inspiracje włoską kuchnią :)

      Usuń
  6. Ale rewelacyjny pomysł :)! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń